Obsługa eksploatacyjno-administracyjna obejmuje:

  • Reprezentacja Wspólnoty na podstawie udzielonego pełnomocnictwa przed wszystkimi urzędami, instytucjami, organami administracji państwowej i samorządowej.
  • Reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.
  • Protokolarne przejęcie pełnej dokumentacji nieruchomości od poprzedniego zarządcy.
  • Przeprowadzenie czynności w sprawie nadania Wspólnocie numer NIP i Regon.
  • Otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek.
  • Przygotowanie planu finansowego, projektów uchwał, zebrań właścicieli.
  • Przygotowanie propozycji statutu lub regulaminu Wspólnoty.
  • Przygotowanie propozycji regulaminu porządku domowego Wspólnoty.
  • Ubezpieczenie nieruchomości.
  • Przygotowanie umów z dostawcami i odbiorcami mediów, oraz z innymi dostawcami usług.
  • Możliwość przebywania codziennie administratora w uzgodnionym czasie na terenie nieruchomości.
  • Łatwy kontakt z administratorem, udzielanie wszelkich informacji i wyjaśnień.
  • Nawiązanie bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej.
  • Zaopatrzenie w rzeczy i materiały potrzebne do bieżącej eksploatacji.
  • Prowadzenie wszelkiej korespondencji dotyczącej nieruchomości wspólnej.
  • Prowadzenie książki korespondencji.
  • Założenie i prowadzenie teczek właścicieli lokali.
  • Prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali.
  • Prowadzenie ewidencji stanów liczników głównych i indywidualnych.
  • Zapewnienie dostaw usług komunalnych; zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami wody, ciepła, energii elektrycznej, gazu, firmami wywożącymi śmieci i innymi niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości.
  • Prowadzenie rejestru polis ubezpieczeniowych związanych z nieruchomością wspólną.
  • Dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji.
  • Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnot Mieszkaniowej.
  • Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, pomocy społecznej i innych.
  • Spisywanie protokołów zalań i innych w celu przekazania ubezpieczycielowi.
  • Wyszukiwanie firm świadczących usługi; negocjowanie cen i warunków umów.

Zakres usług może zostać rozszerzony o usługę sprzątania, na życzenie Wspólnoty. Koszt wspólnoty zostanie ustalony po dokładnym zapoznaniu się z zakresem prac.